برای کاهش درد استخوان از موم عسل استفاده کنید


یکی از بدترین دردهایی که بسیاری از ما انسان ها تجربه می کنیم، درد استخوان است. درد استخوان حتی بر روی روان ما نیز اثر می گذارد و ممکن است باعث پرخاشگری شود. به همین علت است که درمان درد استخوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. روش های مختلفی برای درمان درد استخوان وجود دارد. از درمان های شیمیایی مضر تا درمان های طبیعی که علاوه بر نداشتن عوارض جانبی، به درمان دیگر بیماری ها نیز کمک می کنند.

یکی از مواد طبیعی که می تواند بسیاری از انواع درد استخوان را درمان کند، موم تولید شده توسط زنبور عسل است. موم طبیعی به دلیل ساختاری که دارد، کمک می کند تا بسیاری از دلایل درد استخوان برطرف شده و در نتیجه درد تسکین پیدا کند. البته در برخی موارد نیز ممکن است موم نتواند به کاهش درد استخوان کمک کند. در این شرایط می توان از دیگر مواد طبیعی مثل بره موم که یکی دیگر از فراورده های زنبور عسل است استفاده کرد.

قبل از اینکه به بررسی نقش موم زنبور عسل در درمان درد استخوان اشاره کنیم، بد نیست با انواع دلایل بروز درد استخوان آشنا شوید. این آشنایی کمک می کند تا قبل از اینکه به فکر درمان باشید، منشاء درد استخوان را پیگیری کنید.

عوامل ایجاد درد استخوان را بیشتر بشناسیم
دلایل مختلفی ممکن است برای بروز درد استخوان وجود داشته باشد. در نتیجه اگر به فکر درمان درد استخوان خود هستید، بهتر است ابتدا دلیل بروز این مشکل را پیدا کنید. برای این کار باید به پزشک معالج مراجعه کرده و او با انجام آزمایش ها و تست های مختلف به نتیجه گیری خواهد رسید.

دلایل ایجاد کننده درد استخوان تنوع زیادی دارند. پزشک با بررسی موارد مختلف می تواند علت اصلی را شناسایی کند. اطلاعات شما می تواند به پزشک یا طبیب کمک کند تا مشکل شما درمان شود. در نتیجه تمامی علائم را به صورت دقیق به پزشک بگویید تا بهترین تشخیص را بدهد.

برخی از عوامل ایجاد درد استخوان در ادامه آمده اند:

*    کمبود ویتامین و مواد معدنی: کلسیم و ویتامین D از مهمترین نیازهای استخوان هستند
*    برخی از انواع سرطان ها: سرطان استخوان و سرطان متاستاتیک از رایج ترین سرطان هایی هستند که باعث بروز درد استخوان می شوند
*    آسیب فیزیکی: طبیعی است که آسیب های فیزیکی علت مهمی برای بروز درد استخوان باشد.
*    عدم خون رسانی مناسب: دلایل مختلفی مثل بیماری کم خونی یا سرطان خون ممکن است خون رسانی را مختل و در نتیجه باعث بروز درد استخوان شود.
*    عفونت: عفونت استخوان از جمله بیماری های خطرناکی است که باید خیلی سریع کنترل شود. عفونت در بافت استخوانی باعث ایجاد درد در استخوان فرد می شود.


هر کدام از این بیماری ها علائم مخصوص به خود را دارند که صحبت در مورد آن ها از وصله این مطلب خارج است. اگر استخوان درد دارید، باید بررسی کنید که دلیل این درد، کدام یکی از موارد بالا یا موارد خاص دیگری است. تنها در این صورت می توانید به درمان صحیح بیماری خود بپردازید.

موم چطور به بهبود یا درمان درد استخوان کمک می کند؟
موم طبیعی زنبور عسل خواص مختلفی برای بدن انسان دارد. این موم به دو صورت موضعی و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. هر دو روش می تواند به درمان درد استخوان کمک کند. البته این موضوع به منشاء بیماری نیز وابسته است. پس ابتدا منشاء بیماری را مشخص کنید.

اگر بیماری درد استخوان به علت کمبود مواد معدنی و ویتامین است، محصولات مختلف زنبور عسل به ویژه موم می تواند برای درمان مشکل مفید باشد. همانطور که می دانید انواع فراورده های زنبور عسل غنی از مواد معدنی و ویتامین هستند. موم، عسل، بره موم و گرده گل، همگی برای درمان مشکل کمبود مواد معدنی و ویتامین بدن مفید هستند. برای تامین این مواد، بهتر است موم را به صورت خوراکی مصرف کنید. حتی می توانید از آدامس موم استفاده کنید

اگر منشاء درد استخوان، آسیب های فیزیکی و جراحت باشد، مصرف موم به صورت موضعی می تواند کمک بزرگی برای رفع درد استخوان باشد. کافی است مقداری از موم را به همراه عسل طبیعی به صورت موضعی بر روی محل درد قرار دهید. این ضماد می تواند برای درمان درد استخوان معجزه کند. البته استفاده از برخی مواد طبیعی دیگر برای تولید ضماد نیز می تواند مفید باشد. این ضمادها اصطلاحا درد را از درون استخوان خارجی می کنند. کافی است آن ها را امتحان کنید.

مصرف موم به صورت خوراکی برای درمان کم خونی و حتی برخی از انواع سرطان ها نیز مفید است. البته نمی توانیم به صورت قطعی در این زمینه صحبت کنیم چراکه مبنای دقیق علمی ندارد. با این حال استفاده از موم در ترکیباتی که در آن از عسل طبیعی و گرده گل استفاده شده است، می تواند برای درمان این بیماری ها مفید باشد. در این صورت عوامل ایجاد کننده درد برطرف شده و درمان درد استخوان اتفاق می افتد.

لازم به ذکر است که تمامی این کاربردها برای درمان درد استخوان با کمک موم، مربوط به موم طبیعی است. متاسفانه عرضه موم مصنوعی در سال های اخیر زیاد شده است. در نتیجه باید در هنگام خرید موم به این موضوع توجه داشته باشید که حتما موم طبیعی باشد تا بتواند خواص لازم را داشته باشد. اگر از موم طبیعی استفاده کنید حتما می توانید به کاهش درد استخوان امید داشته باشید. در بسیاری از مواقع نیز امکان درمان وجود دارد.

موم ماده ای طبیعی و موثر برای درمان بسیاری از بیماری هایی که باعث بروز درد استخوان هستند. در نتیجه از موم برای درمان درد استخوان استفاده می شود. البته باید توجه داشته باشید که این روش درمانی کاملا زمان بر است. قطعا استفاده از موم مثل داروهای مسکن شیمیایی نیست که خیلی سریع جواب دهد. در نتیجه اگر قصد استفاده از موم برای درمان درد استخوان را داشته باشید، باید صبر کنید و از موم به صورت مداوم با توجه به تجویز طبیب طب سنتی استفاده کنید.

 

-